Vanliga frågor & svar

Hur lång leveranstid har era produkter?

Ordinarie leveranstid, för produkter som finns i lager, är 2-5 arbetsdagar med DHL.
För de produkter som har längre leveranstid anges leveranstiden på produktens sida, i vissa särskilda fall ex. special-storlek, kan din produkt dröja upp till 30 dagar från beställning.

Du får ett mail när din order är packad och redo att lämna vårt lager. Din order hanteras därefter av DHL och du får ett sms när du kan hämta din beställning hos ombud. Beroende på vart i landet du bor tar leveransen 2-5 arbetsdagar från det att den lämnat vårt lager.

Var ser jag leveranstiden?

Alla produkters leveranstid ser du på produktens sida under rubriken ”Mer information”. Vi reserverar oss för längre leveranstid än den angivna om produkten är slut hos leverantören. Du kontaktas då per e-post, därför är det viktigt att du uppger korrekt e-postadress vid beställning.

Jag skulle vilja beställa som företag, hur gör jag?

Kontakta vår kundservice på hej@pa-tapeten.se för alla typer av specialordrar så hjälper vi dig att hitta en bra lösning.

Jag saknar orderkvitto!

I det sista steget av ditt köp ser du ett orderkvitto på skärmen som du kan skriva ut. Du får även detta kvitto till den angivna e-postadressen men om du inte har mottagit e-post från oss tidigare kan det hända att din e-postklient sorterar meddelandet som skräppost. Titta därför gärna även i ”skräppost”-boxen innan du kontaktar oss.

Hur kan jag vara säker på att min kortinformation hanteras säkert?

Dina betalkortsuppgifter är säkra hos På Tapeten (Norrlandsgruppen / Firma Carin Elvhammar). Vi har inte vid någon tidpunkt tillgång till någon information som gäller ditt kort eller bankkonto varken via Swish, DIBS, Klarna eller Paypal. All kortinformation hanteras av Swish/DIBS/Klarna/Paypals betalningslösning som anses vara bland de säkraste att tillgå. Ingen kreditkortsinformation sparas på vår webbplats.

FEL I PRODUKT/REKLAMATION
Det är mycket viktigt att du kontrollerar varje tapetrulle innan du sätter upp den. En uppsatt tapetrulle anses som godkänd av dig.

Fel leverans m.m
Om levererad produkt är felaktig eller transportskadad eller om fel produkt har levererats till dig så bör du reklamera så snart som möjligt per e-post till På Tapeten (Firma Carin Elvhammar)s kundservice, hej@pa-tapeten.se.
I mailet uppger du ditt beställningsnummer med en närmare beskrivning av felet.

Om det rör sig om en transportskada vill vi att du så utförligt som möjligt uppger vad det är för skada, hur den har uppkommit, paketets vikt och värde samt bilder på skadan.

Reklamation ska ske inom skälig tid från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att du som kund upptäckt felet anses ha lämnats i rätt tid. Tre år efter leveransen går det inte längre att reklamera.

Retur vid reklamation ska ske först när reklamation har gjorts och returinstruktioner har erhållits från På Tapeten (Firma Carin Elvhammar). Du har rätt att returnera en felaktig produkt på På Tapeten (Firma Carin Elvhammar)s bekostnad förutsatt att du följer våra returinstruktioner. Skulle du returnera produkten på annat sätt till oss än i enlighet med våra returinstruktioner så återbetalar vi fraktkostnaden till dig, om produkten konstateras vara felaktig.

Observera att retur vid reklamation inte får ske mot postförskott eller efterkrav.

Vid godkänd reklamation har du rätt att:

  • kostnadsfritt erhålla en ny, felfri produkt, eller
  • behålla produkten och få ett överenskommet prisavdrag, eller
  • häva köpet, varvid produkten returneras och erlagd betalning återfås

RETURKOSTNAD
I samband med reklamation, transportskador eller vid leverans av fel produkt, står vi för kostnaden av returfrakten.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Du har full rätt att byta till annan vara, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar räknat från den dag din order lämnar vårt lager (inte den dag du hämtat ut ditt paket). Ångerrätten gäller då varan och förpackningen återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd.

Gäller ej de tapeter som beställs efter dina särskilda måttangivelser och är kundspecifika samt de tapeter som ej är lagerförda och specialbeställs från leverantör just till dig.
Du har alltså i de fallen inte rätt att ångra ditt köp i enlighet med distansavtalslagen (2005:59).

Vid retur ber vi dig kontakta oss på order@pa-tapeten.se innan varan går i retur. Returfrakten bekostas av dig och det är ditt ansvar att emballera produkten väl. Tapeter och posters är mycket känsliga, vikta hörn och andra märken gör att postern och tapeten är omöjlig att sälja vidare. Returneras en vara i skadat skick så kan därför inte återbetalning ske.

Återbetalning sker så fort vi mottagit varan och returen blivit godkänd av oss. Dock senast inom 30 dagar.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

ÅTERBETALNING
Eventuell återbetalning sker på samma sätt som de gjorde betalningen. Vid betalning via Klarna vänligen kontakta Klarna kundservice.

Klarna kundservice via telefon: 08-120 120 10
För mer information om Klarnas kundservice besök www.klarna.com