Frakt & leverans

Pga Covid-19 upplever vi vissa förseningar från leverantörer. Gäller det din order återkopplar vi till dig så snart som vi får besked som kan påverka din leveranstid. 

Här finner du specifik information gällande lagersaldo och frakt. Behöver du hjälp med något, vill spåra ett paket men tappat bort ditt sändningsnummer? Kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig!

Har du andra frågor?
Besök sidan för frågor och svar.

Vad gäller för fri frakt?

Fri frakt med DHL gäller ordrar över 300kr inkl. moms. Endast inom Sverige.

Hur lång leveranstid har era produkter?

Ordinarie leveranstid inom Sverige,  är 3-7 arbetsdagar. I de fall en vara skickas från leverantör i utlandet är leverastiden 15-20 dagar, du kan tydligt se vilken leveranstid som beräknas för just din valda tapet på produktsidan. Vid avvikelser exempelvis vid en förseniong kontaktar vi dig och informerar om ny leveranstid.

Leveranstiden som anges på produktens sida är alltdi att anse som en ungefärlig leveranstid från leverantör. Vi försöker hålla dig uppdaterad vid försening när vi blir informerade om det, tyvärr kan dock en försening visa sig först när en leverans kommer till oss och rullar saknas. Boka ALDRIG målare innan din tapet kommit till dig och du kontrollerat att du fått rätt produkt, att den ej är fraktskadad och du har tillräkligt antal rullar.

Ladda ner appen Mina Paket från Unifaun så kan du följa ditt paket hela vägen fram till ombud oavsett om det är skickat med Posten eller DHL.

Du får ett sms när du kan hämta din beställning hos ditt ombud. Beroende på vart i landet du bor och den frakttjänst du valt tar leveransen 3-7 arbetsdagar från det att den lämnat vårt lager.

Vad betyder Restnoterad?

Restnotering eller Tillgänglig som restorder betyder att tapeten är slut på lager alternativt är en beställningsvara och beställs från leverantör. Leveranstid framgår på tapetens sida, vanligtvis är det ca 2 veckors extra leveranstid på restnoterade produkter. Ha alltid god marginal när du beställer tapeter och är du minsta osäker vad gäller leveranstid eller lagersaldo kontakta oss innan beställning.

Hämta ditt paket

Du kommer att få ett sms när du kan hämta ditt paket, var därför noga med att ange ditt mobilnummer i kassan. 
Du hämtar paketet på ditt utlämningsställe som finns angivet i smset. Glöm inte legitimation! Ladda ner appen Mina Paket från Unifaun så kan du följa ditt paket hela vägen fram till ombud oavsett om det är skickat med Posten eller DHL. 

Ej uthämtat paket

Tänk på att hämta ditt paket i tid, går det i retur till oss pga. ej uthämtat tar vi en avgift för returen och hantering av din oanmälda retur på 250 kr inkl moms.

Leverans till företag

Skulle du vilja få ditt paket levererat till en företagsadress går det jättebra, välj Företagspaket i kassan.

Vilka fraktbolag skickar ni med?

Vi använder oss av DHL och Postnord.

Vad menas med direktimport?

Vi importerar en del av våra varor direkt från tillverkaren och kan på så sätt erbjuda de låga priserna vi har.

 

Spåra gärna ditt paket i appen Mina Paket.
När frakthandlingarna skapas (kan ske ett par dagar innan din order skickas) dyker paketet automatiskt upp i appen. Smidigt!