Retur

Om du ångrar ditt köp ansvarar du som kund för att returnera paketet inom 14 dagar från den dag du hämtade det hos ombud. Rullarna ska vara i samma skick som vid mottagandet. Ångerrätten gäller endast då varan och förpackningen återlämnas i oförändrat skick, tapeten får ej vara öppnad och retur ska ske av hela ordern. Är du osäker på om tapeten passar dig, beställ ett prov eller låna hem en kollektionsbok från oss eller din lokala butik.

Ångerrätt gäller ej de tapeter som beställs efter dina särskilda måttangivelser och är kundspecifika samt de tapeter som ej är lagerförda och specialbeställs från leverantör just till dig. Du har alltså i de fallen inte rätt att ångra ditt köp i enlighet med distansavtalslagen (2005:59).

Vid retur ber vi dig fylla i kontaktformuläret nedan, eller kontakta oss på kundservice@pa-tapeten.se för att meddela oss att vi kommer få din order i retur (du behöver inte vänta på ett svar eller bekräftelse från oss). Betalade du med Klarna kan du även kontakta dem för att meddela retur så pausas din faktura.

Viktiga steg i returen:

  • Lägg ner kopia på din packsedel/orderbekräftelse i paketet.
  • Emballera produkten väl, tapeter  är mycket känsliga och vikta hörn eller andra märken gör att tapeten är omöjlig att sälja vidare. Returneras en vara i skadat skick kan inte återbetalning ske. 
  • Returfrakten bekostas av dig och vi rekommenderar varmt att du skickar spårbart. 
  • Vi tar inte emot paket som skickas till ombud. Returnera ditt paket med företagspaket/leverans till företag/hemleverans och ange ditt ordernummer (fråga transportör om du är osäker) till nedan adress. 

    På Tapeten

Nygatan 61
931 30 Skellefteå
Mobilnummer för avisering: 070-049 97 08

Återbetalning sker så fort vi mottagit varan och returen blivit godkänd av oss. Dock senast inom 30 dagar. Återbetalning sker på samma sätt som du betalat för din order. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Förnamn: *
Efternamn: *
E-postadress: *
Ordernummer: *
Med vilken transportör skickar du? (OBS! Inte ombud): *