Retur

Om du ångrar ditt köp ansvarar du som kund för att returnera paketet inom 14 dagar från den dag du hämtade det hos ombud. Rullarna ska vara i samma skick som vid mottagandet. Ångerrätten gäller endast då varan och förpackningen återlämnas i oförändrat skick, det innebär att tapeten får ej vara öppnad och retur ska ske av hela ordern. Är du osäker på om tapeten passar dig, beställ ett prov eller låna hem en kollektionsbok från oss eller din lokala butik.

Ångerrätt gäller ej de tapeter som beställs efter dina särskilda måttangivelser och är kundspecifika samt de tapeter som ej är lagerförda och specialbeställs från leverantör just till dig. Du har alltså i de fallen inte rätt att ångra ditt köp i enlighet med distansavtalslagen (2005:59).

Du behöver inte meddela att du sänt oss en retur. Tänk på att betala eventuell faktura i tid, när vi har din retur åter krediteras din faktura exklusive administrationsavgift och fraktkostnad enligt nedan. 

Viktiga steg i returen:

  • Lägg ner kopia på din packsedel/orderbekräftelse i paketet.
  • Emballera produkten väl, tapeter  är mycket känsliga och vikta hörn eller andra märken gör att tapeten är omöjlig att sälja vidare. Returneras en vara i skadat skick kan inte återbetalning ske. 
  • Tänk på att ångerrätt gäller alla rullar. Vill du istället reklamera läser du om hur du går tillväga under avsnittet Reklamation här.
  • Returfrakten bekostas av dig och ska skickas som företagspaket. 
  • Du behöver ej meddela oss att du skickat en retur.
  • Vi debiterar 10% av orderns värde, minimum 149kr, för att täcka administrativa kostnader och frakten till dig. 
  • Vi tar inte emot paket som skickas till ombud. Returnera ditt paket med företagspaket/leverans till företag/hemleverans och ange ditt ordernummer (fråga transportör om du är osäker) till nedan adress. 

    På Tapeten

Nygatan 61
931 30 Skellefteå
Mobilnummer för avisering: 070-049 97 08

Återbetalning sker så fort vi mottagit varan och returen blivit godkänd av oss. Notera att krediteringen kan ta upp till 30 dagar. 
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Senast uppdaterad 14/5 2020.